Vitlöksspäckad karréstek i slow cooker

 Min slow cooker är en av de bästa julklappar jag fått av min man.

Vad du än gör i den så blir det så himla gott!


Ingredienser  4 portioner

1 kg karréstek

Rotsaker, grönsaker i ens tycke

( Jag tog morot, palsternacka, rödlök, äpple)

3-4 vitlöksklyftor

Marinad

1 msk soja

1 msk tomatpuré

1 msk honung

2 tsk äppelcidervinäger

1 msk olja

1 msk italiensk grillkrydda

Peppar




Gör så här 

Börja med att göra hål i köttet.

Dela vitlöksklyftorna i mindre delar och tryck in dom i hålen.

Skär ner rotsakerna i mindre bitar och lägg i botten av grytan.

Lägg köttbiten på rotsakerna.

Blanda ihop alla ingredienserna till marinaden. Pensla på allt på köttbiten.

Häll i ev 1/2 dl vatten så har du en bra grund till sås.



Kör igång på låg 6-8 tim eller hög 4-6 tim.

Min var klar på 4 tim på hög.

Servera med t ex kokt potatis och en sås av skyn från köttet ( koka upp skyn med lite grädde och ev salt/peppar). 

Smaklig spis!! 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mormors kålpudding

Färsfyllt franskbröd

Vetedeg med fördeg till kanelbullar och nutellabullar